Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kvóta? Děkuji. Nechci.

Při pohledu do zrcadla se ujišťuji, že jsem žena. Otáčím se ze všech stran. Ze zadu i zepředu.  Ano je to tak. Nestydím se za to. Nepotřebuji soucit ani oporu. A už vůbec ne kvótu. Ta je mi dost na obtíž.

Jsem žena, která nesnáší slovo feminismus, emancipace a diskriminace žen. K těmto slovům přibylo ještě jedno a to je kvóta.

Osobně se necítím být podřadným druhem, který by se neuměl prosadit, něco si vyřídit nebo zařídit. Mám vlastní názor, dostatečné sebevědomí i vzdělání. Umím se prosadit i stáhnout, když si myslím, že je to potřeba. Mám intuici a ta mi vcelku celoživotně dobře radí.

Jsem spokojená s tím, co mám i s tím kdo jsem. Se svými schopnostmi i názory nakládám podle svého. Někdy dobře, někdy špatně. Necítím se handicapovaná ani opomíjená, protože jsem žena. Nepotřebuji protekci ani postrkování.

Ji už vůbec ne. Kvótu.

Počet žen v politice i ve vedoucích funkcích bude určovat ona. Bude mi zasahovat do života, aniž bych se jí o to prosila.  Vlastně mě jako ženu, bude degradovat. Přihlásím-li se kamkoli, už nebude ani tak záležet na mých schopnostech, ale na ni. Na kvótě. Podle ní mě vezmou i tam kam by mě dřív nevzali. Takže vlastně nebudu vědět, jestli jsem tak dobrá nebo mi to zařídila Ona. Kvóta. Nebudu na pochybách jenom já, ale i ostatní. „Je tak dobrá?“ „Ale ne, je to kvóta a tak ji tam museli vzít.“

V MF Dnes jsem se dočetla o kandidátce do komunálních voleb, která sestává z 39 žen. Napadlo mě, že tady kvóta asi zaspala. Není to naopak diskriminace mužů?

Schopná a sebevědomá žena se prosadí i bez kvót. A ta, která se nechce prosadit, a cítí se dobře doma, je právě tam sama sebou, kvótu taky nepotřebuje. Nechme ji volně dýchat ve svém prostředí i vlastním světě.

Nedělejme z žen podřadný druh, který potřebuje postrkovat jako figurka u „člověče nezlob se“. Naopak mnohé by se zlobit mohly a to oprávněně.

Při pohledu do zrcadla se ubezpečuji, že jsem žena. Chci jí být i nadále.  Volně dýchat a rozhodovat se sama za sebe. Bez kvót a podobných nesmyslů, které se na mě ze všech stran valí.

Autor: Miroslava Šašková | neděle 10.8.2014 8:10 | karma článku: 21,01 | přečteno: 630x
  • Další články autora

Miroslava Šašková

Moje jízda libereckou tramvají po 20. hodině

„Otevřete dveře!“ dožadoval se muž na zastávce. Stál u prostředních dveří. „Jede mi vlak, pospíchám!“ zvolal.

29.4.2015 v 7:29 | Karma: 24,50 | Přečteno: 2192x | Diskuse| Ostatní

Miroslava Šašková

Hrozí nám celoroční chřipková epidemie?

Se zrušením třicetikorunových poplatků vzrostl nárůst pacientů u lékařů o třicet procent. Zdá se vám, že je to příklad nepřímé úměry v matematice ze sedmé třídy základní školy? Ne, je to realita každodenního života.

9.2.2015 v 7:29 | Karma: 18,76 | Přečteno: 715x | Diskuse| Ostatní

Miroslava Šašková

Handicapované děti a nenáviděný prezident

Že by název nové pohádky? Otázka postižených dětí poštvala český národ proti prezidentu republiky.

20.1.2015 v 7:21 | Karma: 37,45 | Přečteno: 1636x | Diskuse| Ostatní

Miroslava Šašková

Vezme si jedna česká rodina dobrovolně jednu syrskou?

Procházím dlouhou chodbou, na jejímž konci je rentgenové oddělení. Malá čekárna. Nedýchatelno. Lidi sedí, stojí, klečí. Beze slov i emocí.

19.1.2015 v 7:19 | Karma: 35,35 | Přečteno: 1448x | Diskuse| Ostatní

Miroslava Šašková

Seznamka.cz

„Tak jsem si ho tam vložila,“ ječela na mě Julie. Nevěřícně jsem kroutila hlavou. „Koho a kam?“ netušila jsem.

17.1.2015 v 7:17 | Karma: 15,04 | Přečteno: 1343x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:05

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájil dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

Lihový boss Březina se ve vězení napravil a změnil hodnoty, tvrdí znalkyně

29. dubna 2024  16:55

Lihový boss Radek Březina, který si odpykává třináctiletý trest vězení za obří daňové podvody, se...

Hromadná nehoda poblíž letiště uzavřela Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  16:43

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 126
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2061x
Baví mě být každý den v pohybu, fyzickém i duševním. Obohacovat druhé a být obohacována.

Seznam rubrik